Toppen løper for Gambia Care

3/10/2024

Alle elevene på skolen deltok, og løpet foregikk på Halsøy fotballbane nedenfor skolen.

Alle inntekter går uavkortet til vår samarbeidspartner Gambia Care, som hjelper skoler i Gambia med vedlikehold, skolemateriell og skolepenger til barn.

Gambia Care jobber også med å kjøpe inn ovner til nabolagskjøkken for å forebygge helseskadelige mengder med røyk som pustes inn av store og små.

I november reiser en fra personalet og seks stipendiater til Gambia. Da tar de med seg pengene fra skoleløpet, klær de har samlet inn, sanitetsbind elevene har sydd og strikkede klær til for tidlig fødte. Engasjementet blant elevene er fantastisk!

Elevene må skaffe seg sponsorer til løpet, og vi inviterer også lokale bedrifter til å stille opp. Happy Homes Mosjøen er en av bedriftene som støtter skoleløpet, og dette er det glade laget som løp for dem. Vi takker og bukker for støtten <3

Skoleløpet rommer alle former for deltagelse, og både løpere og heiagjeng gjorde det de kunne for at dagen skulle bli vellykket! Både elever og lærere hadde dannet lag, og innsatsen var det ikke noe å si på! Vi er spente må hvor mange kroner Toppen får inn til sammen, og minner om at det fortsatt er en åpen spleis og vipps  som alle kan bidra på (#83740, merk toppentilgambia eller skoleløpet). Tusen takk til alle som har bidratt så langt <3