Skoleåret er i gang

4/9/2024

Det å kaste seg ut i livet på folkehøgskole krever et visst mot. Og det har kull 2024-25 uten tvil! Her har de fått utfordringer på løpende bånd, og det har de taklet aldeles utmerket. Brage på linja Musikkproduksjon heiv seg rundt og ble med på åpningsinnslaget.

Oppstarten på et folkehøgskoleår kan minne om et Maraton i aktiviteter og sosialisering, og det kan jo komme litt brått på etter sommerferien. Vi har hatt bli kjent øvelser og flyttet inn med fremmede. Vi har hatt elevkveld med alle linjene på scenen, og samtidig pyntet og forberedt mat, rigget og dokumentert. Vi har hatt vasketime og husmøter, lært om kildesortering og lagd leveregler på avdelingen. Vi har lært nye navn og snakket med nye mennesker hver dag. Hver dag full av små og store utfordringer. Og det er nettopp det som gjør at det kjennes som om vi har vært sammen mye lengre.

Starten på skoleåret har vært helt fantastisk, og vi gleder oss til fortsettelsen. Skolen er fylt med de skjønneste mennesker, så det er ingen tvil om at vi kommer til å nå langt sammen i år.