Hvem er elevene?

Av
3/10/2024
Del dette innlegget

Den fine gjengen elever på Friluftsliv LETT har vært på mange eventyr allerede. Vi har vært fjellturer fisketurer, rafting, grottetur, hytteturer, overlevelsestur, klatring, kano og øyhopping på kysten. På skolen har vi vært på underholdende elevkvelder og spist mye god mat. Tiden går veldig fort på Toppen, så vi drar straks ut på nye eventyr igen!

Klassen Idrett og Friluftsliv består av to fra Nederland og 5 nordmenn, og fra halvårskurset for Forberedelse til førstegangstjeneste er det to til sammen med oss. På tur i Lofoten fikk gjengen surfet og prøvd seg på fridykking. Surfingen falt veldig tydelig i smak hos elevene og de er ivrige på å få kastet seg uti vannet igjen. Vi fikk også gått noen klassiske fjellturer i Lofoten med spektakulær utsikt.

I linjeuka har Musikkproduksjon fokusert på kreativt og teknisk arbeid! Målet med uka har vært å få elevene inn i lille studio og lære mest mulig om studioarbeid. Her har de fått leka med de ulike synthene, tatt opp ting med mikrofoner og lært seg å koble patchbay.

Mye teknisk kunnskap, hands on jobbing i lillestudio, lydlære og snekring av lyd absorbenter - og så avslutter vi med Master Class av Timbaland med god Pizza fra Milano i magen!

Linja E-sport har hatt en innholdsrik linjeuke, og har blant annet:

• Sett på hva Matthew Walk er sier om søvn
  • Hva Carol Dweck sier om Groth Mindset og hvordan utvikle det
  • Spilt Tekken og Valorant
  • Hatt individuell coaching
  • Forelesning av Morten Skaland, CEO i Esport organisasjonen SKADE - reisen i SKADE og et innblikk i bransjen.
  • Trening
  • Bursdagsfeiring 🥳
  • Åpning av worlds!

Alt i alt en begivenhetsrik uke med en helt fantastisk gjeng!

Kreativ Mix er en gjeng med svært forskjellige folk, som alle har et ekstra glimt i øyet når de får lov å være kreativ og holde på med det de brenner for. De har stor omsorg for hverandre, og i denne klassen får du lov å være den du er.

Samarbeidet var over all forventning allerede første dag. Da hadde vi øvelser i lagbygging og ble raskt bedre kjent. Videre har vi lært mye om foto; lys, fokus og komposisjon. Vi har malt, hatt fargelære og vært på tur for å søke inspirasjon. Nå jobber alle med selv-valgt prosjekt innenfor tegning, maling, foto eller film. Det jobbes mye individuelt, men innimellom er det kjekt å gjøre ting felles. Jeg tror alle har kost seg med felles kroki(raske tegninger av modell) eller små leker for å komme i gang om morgenen.

Det har rett og slett vært en fantastisk fin oppstart med denne gjengen, og vi gleder oss masse til de er tilbake etter høstferien!